Uz koju ishranu se najefikasnije gube masne naslage

0
2278
Foto: Thinkstock

Recite zbogom pljeskavici, a dobar dan ajvaru!

Uz koju ishranu se najefikasnije gube masne naslage.

Nova studija je pokazala da povrće i voće mogu da naprave čudo od vaše linije. Štaviše, utvrđeno je da je vegetarijanska ishrana dva puta efikasnija od mesožderstva, kada je reč o gubljenju kilograma.

Istraživači Lekarskog komiteta za odgovornu medicinu u Vašingtonu otkrili su da vegetarijanci imaju čak i brži metabolizam, u odnosu na mesoždere, jer efikasnije gube masne naslage, čak i one koje se talože na mišićima.

Prema vođi studije dr Hani Kahelovoj, ovo otkriće je naročito važno za ljude sa metaboličkim sindromom i dijabetesom tipa 2.

Kako bi došli do zaključka, istraživači su proučavali 74 osobe sa dijabetesom tipa 2. Oni su grupu podelili na dva dela – jednoj je propisana vegetarijanska ishrana, a drugoj tipična antidijabet dijeta, prema preporukama Evropskog udruženja za proučavanje dijabetesa.

Vegetarijanci su tokom dana jeli neograničeno povrće, voće, orašaste plodove, semenke, mahunarke i žitarice, a životinjski proizvodi bili su ograničeni samo na jednu porciju niskomasnog jogurta dnevno.

I jedna i druga grupa umanjila je svoje kalorijske potrebe za 500 kcal dnevno, kako bi izgubila na kilaži.

Posle šest meseci, članovi vegetarijanske grupe izgubili su u proseku 6,2 kg u poređenju sa 3,2 kg, koliko su izgubili oni na klasičnoj dijeti.

Iako je uzorak bio mali, naučnici kažu da je reč o jakom dokazu da uz povrće i voće možete izgubiti dvostruko više kilograma.

Istraživači su se takođe bavili time koje masne naslage su učesnici gubili. Ispostavilo se da su obe grupe slično gubile potkožnu mast, ali su onu na površini mišića izgubili samo oni koji su bili na vegetarijanskoj ishrani.

Dr Kahelova kaže da je ovo istraživanje relevantno za sve one koji pokušavaju da izgube na kilaži, a ne samo za osobe s dijabetesom tipa 2.

IZVOR: INDEPENDENT

POSTAVI ODGOVOR