Ugledajte se na ljude iz sela u Italiji i promenite život

0
2940
Foto: Thinkstock

Piopi je malo ribarsko selo na jugu Italije, koje ima prelepu plažu i muzej posvećen moreplovstvu. To je takođe mesto koje je pravo oličenje principa mediteranske ishrane i inspiracija za novu knjigu “The Pioppi Diet” , nutricionista Asima Malhotre i Donala O’Nila.

Ugledajte se na ljude iz sela u Italiji i promenite život.

Reč je o 21-dnevnom planu promena u navikama, za koje autori kažu da mogu zauvek transformisati vaš život.

Ovaj izvanredni efekat postiže se bez drastičnog smanjivanja kalorija ili vežbanja. Pioppi plan zasnovan je na izbegavanju šećera i rafinisanih ugljenih hidrata, a podstiče unos povrća i masnih namirnica poput ribe i maslinovog ulja.

Predstavljamo vam okvirne principe Piopi ishrane:

Jedite više…

Povrća, orašastih plodova i masliovog ulja. Vodič preporučuje pet do sedam porcija vlaknastog povrća i voća sa niskim sadržajem šećera svakog dana. Piopi plan takođe preporučuje dve do četiri kašike maslinovog ulja, kao i šaku orašastih plodova dnevno. Tu su i razne vrste masne ribe, poput lososa i sardina, koje bi trebalo da jedete barem tri puta nedeljno. Jaja možete pojesti deset, a punomasne mlečne proizvode, kokosovo ulje i tamnu čokoladu, možete jesti u količini od 30 grama dnevno.

Izbegavajte…

Šećer. Klonite se svih dodatih šećera. Ni med vam nije prijatelj, kao ni sirupi i voćni zaslađivači. Rafinisani ugljeni hidrati, naročito oni na bazi brašna, takođe su van liste poželjnih namirnica. U to su uključeni i testenine, hleb i rafinisani pirinač, a ako ih ipak jedete, neka to bude povremena poslastica. Takođe, treba da izbegavate pripremu hrane na industrijskim uljima, poput suncokretovog i kukuruznog.

Prema Piopi dijeti, ne bi trebalo da jedete više od pola kilograma mesa nedeljno. Prednost dajte svežem mesu u odnosu na suhomesnate prerađevine.

Gladujte jednom nedeljno

U svakoj nedelji treba da odaberete dan u kom ćete između večere i ručka narednog dana, piti samo tečnost. Dok gladujete, pada nivo insulina u krvi i telo počinje da troši zalihe energije.

Pridržavajte se ograničenja kad je reč o alkoholu

Prema Piopi ishrani, možete uživati u 14 jedinica alkohola nedeljno i ni čaši više.

Više se krećite

Fizičkom aktivnošću ne možete ispraviti štetu koju telu može naneti nepravilna ishrana, ali ako se pravilno hranite, niste pošteđeni vežbe. Barem pet puta nedeljno treba da idete u polučasovnu brzu šetnju, a generalno treba da izbegavate sedenje duže od 45 minuta bez pauze za protezanje nogu.

Spavajte sedam sati svake noći

Sedam sati sna je minimum, a trebalo bi da izbegavate izloženost ekranima telefona i računara u poslednja dva sata pred spavanje.

Dišite

Pravilno disanje je ključni deo zdravog načina života, a tvorci Piopi dijete preporučuju da svakodnevno radite kratke vežbe disanja. Udišite punim plućima pet sekundi, a onda izdišite vazduh takođe pet sekundi, fokusirajući se na dah. Vežbu radite dva minuta, četiri puta dnevno.

Provodite vreme sa prijateljima

Piopi dijeta preporučuje da svake nedelje odvojite vreme za porodicu i prijatelje. Tako ćete se više smejati, što je takođe dobro za vaš organizam.

IZVOR: COACHMAG.CO.UK

POSTAVI ODGOVOR