Slogan koji privlači sve više turista: Cilj je shvatiti grad

0
4703
Foto: Thinkstock

Iako na prvi pogled izgleda nespojivo, iza slogana “Mrzimo turizam” stoji turistička agencija iz Lisabona koja nudi upoznavanje glavnog grada na sasvim drugačiji način, daleko od poznatih turističkih atrakcija.

Slogan koji privlači sve više turista: Cilj je shvatiti grad.

Na ideju je 2010. došao Lisabonac Bruno Gomes, koji je oko sebe okupio grupu prijatelja i krenuo u pokazivanje grada znatiželjnicima na nov i drugačiji način. Agencija se s vremenom širila, a danas se uglavnom trudi da gostima pokaže po čemu se Portugal razlikuje od drugih zemalja.

“Iskreno, nije nam cilj samo da vam pokažemo grad, već nam je cilj da ga što bolje shvatite“, izjavio je nedavno Gomes za Lonely Planet.

Danas agencija ne nudi usluge samo u Lisabonu, već i u Portu. Jedna od najzanimljivijih jeste “Ručak u našem domu”, gde turisti odlaze na ručak u stare portugalske domove i probaju riblja, mesna i ostala jela iz zemlje fada. Naravno, moguć je i paket surfovanja, koji garantuje izlet, školu i dasku za surfovanje.

U zadnje vreme sve se više podiže svest o poštovanju mesta koje posećujete te se turisti pozivaju da pre svega pokušaju da shvate i dožive grad u koji idu. Tako je nedavno i Venecija pokrenula kampanju “Poštuj Veneciju” čiji je cilj da poduči turiste kojima nedostaje kulture kako se ponaša u gradu na kanalima.

O svemu ovome mišljenje ima i Bruno Gomes.

“Treba da učimo na greškama drugih industrija iz prošlosti. Održivost je ključ za bolju budućnost. Ne počnemo li da čuvamo gradove sad, svedočićemo kako će masovni turizam uništiti kulturu do kraja.“

POSTAVI ODGOVOR